Wir haben es nicht gewusst

14-09-2016 22:35

Ik verzwikte mijn enkel op een stationnetje in Den Haag en leed schade. Dus benaderde ik de veroorzaker HTM die verantwoordelijk is voor een passende tegelpuzzel. Althans zo had ik bedacht. Fout! Of ik bewijsmateriaal kan aanleveren. Dat VERREKTE stationnetje hangt vol met camera's?! Hoe moet ik in hemelsnaam een val registreren. Ik ben geen profeet. Dan maar een bericht naar het opperhoofd. Niet dat ik de ijdele hoop heb dat het iets uithaalt, want ook Kim Jung Un laat na mijn eerdere verzoek verstek gaan. Maar je weet maar nooit. Toch Kim, achterlijke rakettenschieter!  


HTM Personenvervoer NV

Julianaplein 10

T.a.v. Dhr. J. Bierman

2525 AA Den Haag


dossier 16062016.02-Vv-M


Rotterdam, 13 september 2016,


Geachte heer Bierman,


Geneuzel van dit niveau moge begrijpelijkerwijs uw bureau passeren, edoch meen ik u te moeten storen met het mijne.

Het betreft de bijzonder abjecte wijze waarmee uw schadebehandelaar Dhr. van Munster mijn klacht ter zijde heeft geschoven na een incident op eén der uwe perrons. Zonder verder in detail te treden ben ik door verschil van hoogte in afwijkende blinde geleide tegels op station Leidschenveen ten val gekomen en daardoor ruim drie weken aan huis gekluisterd. Inmiddels vier maanden verder beleef ik nog steeds ongemak van dit voorval.


Klaarblijkelijk ligt in dit soort gevallen de bewijslast bij het slachtoffer, en treft het vervoersbedrijf geen enkele blaam tot het tegendeel is bewezen. Geen enkele Nederlander is het aan de aandacht ontschoten dat camera's op ieder station iedere beweging registreren van iedere openbaar vervoer gebruiker. Dus ook mijn val, op het door mijn OV kaart geregistreerde tijdstip, is destijds ongetwijfeld geregistreerd.


Ik acht het dan ook bijzonder verwerpelijk dat een conglomeraat openbaar vervoersbedrijf, ten dienste van de burger, zich op deze wijze profileert. Dat druist in tegen ieder gevoel van rechtvaardigheid en roept bovenal op om incidenten via de pers aan het daglicht te brengen. Fatsoen is een kwestie van handelen.


Evenzo meen ik u te kunnen aanspreken op het gedrag van uw medewerkers, dan wel beleid.

Met belangstelling zie ik dan ook uit naar uw reactie.