Bij gebrek aan Blokken

04-10-2016 16:08


Bij Blokker zijn ze de weg kwijt. Dus richt ik mij op CEO Casper Meijer.



Zeer geachte heer Meijer,


Oprecht geïnteresseerd in het bestaansrecht van een volkomen achterhaalde winkelformule, meen ik u ter kennisgeving volgende voor te leggen opdat het wellicht leidt tot verhelderende inzichten. Want uiterlijke verandering lijkt mij volstrekt zinloos als een organisatie van binnenuit geen kernwaarden heeft, noch oog voor klantbeleving. En ondanks dat geneuzel van dit niveau uw bureau passeert, is het mijns inzien goed om zo nu en dan praktijkervaring te vernemen.

Ter onderbouwing van mijn repliek schets ik u volgende; Ik  kocht een, naar bleek, defecte
slacentrifuge.  Dat kan gebeuren, edoch met enige verbazing  als het aantal  medewerkers in de regel talrijker is dan het aantal bezoekers, en er dus ogenschijnlijk voldoende tijd rest om, de
afgeslankte voorraad, op kwaliteit te controleren. Daags later bezocht ik, met enige tegenzin, omdat ik wel wat beters te doen heb, dezelfde vestiging om het artikel te ruilen. Daar bemoeien
zich vervolgens drie medewerkers mee die allen wat onnozel om me heen draaien
of om beurten op een kassa rammelen. Mogelijk omdat ze last hebben van verveling.

 

Ruim een kwartier later, omdat het product "in het systeem als voorradig stond, maar in de praktijk niet aanwezig bleek" (alsof mij dat wat aangaat), opperde de manager het aankoopbedrag terug te geven. Op de vraag of ook mijn parkeerkaart kon worden vergoed, werd ik door dezelfde drie medewerkers meewarig aangekeken en luidde het antwoord "in onze Algemene Leveringsvoorwaarden staat dat niet". Met andere woorden; Ik kies voor Blokker (god
weet waarom), koop iets dat kapot blijkt, spendeer kostbare tijd om iets te corrigeren waar ik geen schuld aan heb, en draai vervolgens zélf op voor de kosten.

In mijn Algemene Ontvangst Voorwaarden echter staat iets héél anders. Namelijk dat de gemaakte kosten, en mijn tijd worden vergoed op basis van het gemiddelde Nationale Bruto uurloon indien ik moet opdraven voor de fouten van anderen. Een nederig excuus acht ik nog wel als minste gewenst.


De hooghartigheid waarmee het vastgeroeste grootwinkelbedrijf stelselmatig de gunst van klanten uit het oog verliest is de reden waarom een organisatie als Blokker geen enkel bestaansrecht meer heeft als ze zichzelf niet snel onder de loep neemt en opnieuw uitvindt.

   

Doe er mee zo u wenst.

Met vriendelijke groet,